اهمیت زبان برنامه نویسی C++

سایت تخصصی آموزش برنامه نویسی

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

اهمیت زبان برنامه نویسی C++

۱۰۶ بازديد

در سال های گذشته اهمیت زبان برنامه نویسی C++ تا حدی کم شده است. با توجه به کارایی این نوع زبان ها ، قدرت محاسبات همیشه سریع تر از حد مورد لازم افزایش یافته است. 
درباره برنامه  C++ :
با زیاد شدن زبان های برنامه نویسی هایی در گذشته ، زبان برنامه نویسی C++ محبوب ترین زبان جهان قرار گرفته است. C++ یک کد ثابت از پلت فرم می باشد و در تمام سیستم عامل ها موجود می باشد. متخصصان برنامه نویس سی پلاس پلاس حجمی از برنامه های کاربردی برای سیستم های جاسازی شده، تلفن همراه و بازی ها و دیگر موارد را تولید می نمایید.
در دوره آموزش برنامه نویسی C++ تمامی اصول آموزش داده می شود. حتی سطح مهارت های برنامه نویسی شی گرا را فرا خواهید گرفت و تجربه های بیشتری با تمرین و آزمایش از برنامه های C++ به دست خواهید آورد.

ساختار  زبان C++ :

- محیطی برای نوشتن دستورات و ویرایش آن ها .
- کامپایلر C++ .
- کتابخانه استاندارد C++.

آموزش زبان سی پلاس پلاس (C++) : 

برنامه زبان سی پلاس پلاس باید از شش راه عبور نماید :
1- یک برنامه نویس، برنامه را در محیطی از نرم افزار می نویسد 
2- برنامه نویس پیش پردازنده، خط های برنامه را از نظر نوشتی صحیح می نماید اگر مشکلی داشت پیغام خطا برنامه را نشان می دهد  تا کاربر به رفع اشتباهات خود بپردازد.
3- کامپایلر برنامه را به زبان ماشین ترجمه و آن را ذخیره می نماید.
4- پیوند دهنده، کدهای زبان ماشین را به فایل های کتابخانه هایی که مورد نیاز است و استفاده می شوند را پیوند داده و یک فایل قابل اجرا بر روی دیسک می سازد.
5- بار کننده برنامه را در حافظه قرار می دهد.
6-  اجرا شدن دستورات برنامه توسط واحد پردازش

برنامه های نوشته شده با C++ :

- برنامه سیستم های ادوبی (Adobe) :
Adobe System یکی از برنامه هایی کاربردی است و متشکل شده از فتوشاپ (Adobe Photoshop) ، پریمایر (Adobe Premier) ، (Image Ready) ، illustrator  می باشد ادوبی سیستم (Adobe system) در زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس (C++) نوشته شده است. برای مشاهده این کدها به مسیر Adobe open Source کلیک شود.
-    برنامه Google :
برنامه ای دیگر به نام گوگل نیز در سی پلاس پلاس (C++) نوشته شده است . همانند Google Chromium، و دیگری Map Reduce می باشد. و بسیاری دیگر از برنامه ها مانند GitHub که در زبان C++ نوشته شده است.
-    Mozilla:  
مرورگر موزیلا و تاندربرد (Thunderbird) و ایمیل (Mail) هم کدهای آن از نوع برنامه C++ نوشته شده است. این گونه برنامه ها را در doc docs MDN پیدا می کنند.
- سرور My SQL :
جالب ترین برنامه از پایگاه داده به نام MySQL است که برای کاهش در وقت و پول در وب سایت های با حجم بالا استفاده می شود. و برنامه MySQL برنامه آن از C++ نوشته شده است که آن را در GitHub می توان پیدا نمود.
-    Autodesk: نرم افزار اتودیسک متشکل از برنامه 3D MAX و مایا (Maya) که توسط شرکت Alias System تولید شده است و یکی از پروژه های C++ می باشد.
-    سیستم عامل مایکروسافت (Microsoft)  : 
بسیاری دیگر از برنامه هایی که با C++ برنامه نویسی شده است شامل ویندوز 95, 98 ، 200 ، XP می باشد. و دیگر برنامه ها شامل مایکروسافت آفیس ، اینترنت، اکسپلورر و ویژوال استودیو (Visuals studio)  در سی پلاس پلاس تشکیل شده است.
-    و دیگر برنامه ای که با سی پلاس پلاس نوشته شده است به نام سیستم عامل سیمبیان موجود می باشد و یکی از سیستم های موجود در گوشی تلفن همراه می باشد.

دوره آموزش برنامه نویسی C++  :

افراد علاقمند برای نوشتن برنامه نویسی و ساخت برنامه هایی دیگر با کد نویسی نیازمند آموزش C++ هستند از این رو مرکز آموزش مجازی پارس برای تمامی افراد علاقمند به برنامه نویسی دوره آموزش برنامه نویسی C++ را ارایه نموده است که در پایان آموزش پارس ، مدرک معتبر و گواهینامه برنامه نویسی C++ را به دانشپذیران اعطا می نماید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.